Leo Kanner
Op korte termijn leraren werven voor Leo Kanner
Advertising
Social Media
Videografie

Onze uitdaging
Hoe kunnen we op korte termijn voldoende leraren aantrekken om het tekort voor het nieuwe schooljaar van Leo Kanner te verhelpen? Dit was de uitdaging die wij kregen van de Leo Kanner Onderwijsgroep, een scholengemeenschap gespecialiseerd in speciaal en voortgezet speciaal onderwijs. Met als doel het werven van nieuwe leraren vóór de start van het nieuwe schooljaar, gingen wij deze uitdaging vol enthousiasme aan en maakten we het mogelijk.


Onze aanpak
We gingen direct aan de slag om in korte tijd de juiste leraren te vinden voor het Leo Kanner College. Binnen drie dagen na de eerste telefonische afspraak stonden we al op locatie om content te schieten. Tot in de puntjes voorbereid. Om de zichtbaarheid te vergroten, zetten we gerichte online campagnes en gesponsorde berichten op. Specifiek getarget op leraren voor het speciaal onderwijs. Daarnaast brachten we de school authentiek in beeld met interviews van huidige medewerkers. Zo toonden we niet alleen de vacatures, maar ook hoe leuk en waardevol het is om bij het Leo Kanner College te werken. We verwerkten de beelden en interviews tot shortform-content en kortten de vacaturetekst in tot de belangrijkste punten. Zo sprong deze direct boven de advertentie uit. Binnen recordtijd werd de campagne uitgerold met één doel: snel de juiste mensen bereiken en enthousiasmeren. En met succes.


Resultaat
Binnen een mum van tijd hebben we voor de Leo Kanner Onderwijsgroep een krachtig online profiel neergezet. Met unieke content en gerichte campagnes brachten we de passie en identiteit van de scholen tot leven. Van pakkende foto- en videocontent tot strategische digitale campagnes: alles was erop gericht om snel de juiste leraren aan te trekken. Door slim gebruik te maken van digitale kanalen en gepersonaliseerde communicatie, vergrootten we niet alleen de zichtbaarheid, maar behaalden we ook concrete resultaten. Door slimme inzet van digitale kanalen en gepersonaliseerde communicatie vergrootten we niet alleen de zichtbaarheid, maar behaalden we ook meetbare resultaten. De campagnes werden bijna 700.000 keer vertoond. Binnen zes weken wisten we maar liefst vijf nieuwe leerkrachten te werven voor het nieuwe schooljaar. Deze gerichte aanpak heeft de Leo Kanner Onderwijsgroep sterker gepositioneerd en gezorgd voor een groeiende naamsbekendheid én een stevige basis voor de toekomst.