De Haagse Scholen
Crossmediale aanpak voor betere werving van medewerkers
Arbeidsmarktcommunicatie
Fotografie
Strategie
Videografie
Onze uitdaging
In het gehele onderwijs is natuurlijk bekend dat er een enorm tekort is aan personeel. Zo heeft ook De Haagse Scholen dus de uitdaging om nieuwe medewerkers te werven. Via welke kanalen is dit handig, wat is een efficiënte werkwijze, hoe moeten campagnes ingericht worden en klopt de basis voor een goede arbeidsmarktcommunicatie?
Onze aanpak
Vanuit sessies om te achterhalen wat de huidige positionering was, hebben we een plan opgesteld om ervoor te zorgen dat er een fundament wordt gecreëerd om vanuit daar actief, gericht en efficiënt te gaan werven. Binnen dit plan hebben we gekeken naar wat een realistische planning was op korte en lange termijn. Er is voor gekozen om eerst de focus te leggen op het fundament. Fase 2 zal bestaan uit de activatie en optimalisatie.
Resultaat
Het fundament staat als een huis. Na de opstart van Social Media zijn de kanalen maandenlang door ons beheerd, waardoor we zichtbaar en actief zijn. Verder zijn er video’s en foto’s gerealiseerd, hebben we een complete werken-bij website ontworpen en ontwikkeld en hebben we een training verzorgd aan alle schooldirecteuren om meer betrokkenheid te creëren. Wij zijn ready voor fase 2!