Roobol Exclusive Cars
Rebranding voor snel groeiend concept in luxury cars
Branding
Websites
Onze uitdaging
Roobol Exclusive Cars groeit snel en daarmee blijft de complete branding eigenlijk achter. Gericht op het doel waar Roobol naartoe wil groeien binnen enkele jaren, zou er een huisstijl ontwikkeld moeten worden die de groei niet in de weg staat én tevens de groei juist kan versterken.
Onze aanpak
Om te bepalen wat voor huisstijl er nodig zou zijn voor het versterken van de groei, was het erg belangrijk om te beginnen bij de doelgroepen. Wie zijn de (potentiële) afnemers, waar liggen hun interesses, hoe weten we impact te maken en hoe kunnen we opvallen bij deze groep? Na verschillende sessies hebben we dit op papier gekregen om vervolgens een bijpassende identiteit én huisstijl te creëren. Hierbij hebben we gelet op concurrentie, marktontwikkelingen, huidige trends en meer.
Resultaat
Er is een huisstijl ontstaan wat Roobol Exclusive Cars de exclusieve uitstraling geeft zoals het hoort. Een huisstijl die aantrekkelijk is voor de juiste doelgroep, die nog steeds herkenbaar is ten opzichte van het vorige logo en die uniek is binnen de branche gezien de extra elementen. De nieuwe huisstijl is gelijk een startschot geweest voor het ontwikkelen van de nieuwe website en een complete social media strategie.