DUX
Verfrissende online identiteit voor innovatieve zakelijke groep
Branding
Google vindbaarheid
Websites
Onze uitdaging
We stonden voor een spannende uitdaging: het rebranden van de verschillende branches van Dux Group. Ons doel was om een hippe en onderscheidende website te creëren voor Dux Group en bijpassende werken bij sites voor de sub-organisaties Grow Profs en Techniqo, met een speciale focus op het aantrekken van junioren en het behouden van een moderne uitstraling.
Onze aanpak
Om te kunnen starten was het eerst belangrijk de identiteit van Dux Group en de positionering van de verschillende diensten in kaart te brengen. Hierbij hebben we gekeken naar de verschillende doelgroepen, concurrentie en de onderscheidende factoren van elke dienst. Op basis van deze analyse hebben we voor elke dienst een unieke visuele identiteit ontwikkelt, inclusief logo’s, kleurenschema’s en visuele elementen die passen bij de individuele partijen.
Vervolgens hebben we deze individuele identiteiten door vertaald naar vier unieke websites, welke allemaal zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO). Dit omvat het zorgvuldig kiezen van relevante zoekwoorden, het optimaliseren van metagegevens en het verbeteren van de technische aspecten van de website, zoals laadsnelheid en mobiele prestatie.
Resultaat
Na een grondige rebranding en websiteontwikkeling, heeft Dux Group nu een vernieuwde online aanwezigheid die de verschillende diensten (Dux Group, Grow Profs, Techniqo) op unieke wijze vertegenwoordigt. De vacaturewebsite, Werken Bij Dux, biedt persoonlijke verhalen en interactieve elementen om zo potentiële kandidaten aan te trekken. Met deze moderne en aantrekkelijke websites benadrukt Dux Group haar expertise voor klanten in een consistente, maar toch onderscheidende visuele stijl.